2017. július 20., csütörtök

Ptáčníková a Kudlička vyhrali Pražskú tyčku, ona v rekorde mítingu

Ptáčníková je v Európe aktuálne tretej tyčkařka. Pritom pôvodne v Prahe ani skákať nechcela, ale nakoniec neľutovala zrušené cesty na míting do slovinského Velenje. Závod prvýkrát vo dvadsaťštyriročnej histórii nebol exhibičné a mal punc regulárny súťaže. Kudlička sa s Balner pokúšali rovnako ako Ptáčníková o český rekord, ale nikto z nich neuspel.

Ptáčníková už cez víkend na majstrovstvách republiky v Plzni ukázala, že jej forma rastie. Aj vďaka skoku cez 463 cm dostala pozvánku na sobotňajší míting Diamantovej ligy v Paríži, teda prehodnotila pôvodný zámer odísť na dnešné preteky do Velenje.

"Bolo by to veľa cestovania, vrátila by som sa vo štvrtok večer.Takže som to prehodnotila a rozhodla som sa skákať na Pražskej tyč ke, aj keď sa mi na nej nikdy veľmi nedarilo. Teraz ale neľutujem. Dneska sa mi skákalo dobre, síce sme sa trochu prali s protivetrom, "hodnotila Ptáčníková, ktorá na Pražskej tyčke doteraz skočila najviac 446 cm. "Konečne som to prelomila," povedala.

Nemka Martina Strutzová, bývalá vicemistryně sveta i Európy, mala dnes smolu: pri závodu dvakrát zlomila tyč, čo je rarita. Napriek tomu skončila druhá za 460 cm.Práve jej vzala Ptáčníková o centimeter rekord mítingu z roku 2011 a potom sa na výške 477 cm neúspešne pokúšala prekonať vlastný český rekord.

Na Palachovom námestí pred Rudolfínom sa Ptáčníková skákalo lepšie ako na Václavskom námestí, kde sa až na jednu výnimku konali všetky ročníky závodu. "Nie je to z kopca, čo je pre mňa obrovská výhoda, z kopca to neviem," uviedla.

Aj keď má Ptáčníková druhý výkon kariéry zapísaný v historických tabuľkách, berie ho s rezervou, pretože rozbeh je postavený na pružnej konštrukcii. "Výkony sú tak trochu lepšie. Ale som rada, že som si vyskúšala tvrdšie tyče aj vyššie výšky a uvidím, čo to so mnou urobí na štadióne, ktorý toľko nedovolí.Ale je to lepšie pre sebavedomie, mám lepší pocit, "uviedla.

Kudlička si robil zálusk na prekonanie národného maxima, ktoré nedávno vytvoril práve Balner skokom cez 582 cm v Baku, ale súťaž sa mu veľmi nepodarila. Od začiatku sa trápil aj preto, že nie je zvyknutý skákať na pružnej podložke v centre mesta. Napriek tomu úspešným tretím pokusom na 575 cm preteky vyhral piatykrát za sebou a šiestykrát celkovo. Balner zaznamenal výkon 565 cm.

"Dneska som to vybojoval. Neviem, či slnkom alebo tréningom, ale som unavený, "povedal Kudlička. "Skákanie na pódiu mi robilo technické problémy.V Plzni to bolo oveľa lepšie ako dnes, "pripomenul víkendový šampionát, kde mal na rekordné výške nad ějnější pokusy.

Teší ho ale, že zostal zdravý, lebo vlani ho po rovnakom závodu trápilo koleno a musel zrušiť štart na závodu Diamantovej ligy v Paríži. Tam tentoraz v piatok odletí. "Majstrovstvá sveta je na štadióne, tam musím skákať vysoko," upozornil Kudlička. "Som rád, že som dnes vyhral, ​​potvrdil formu a ideme ďalej," dodal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése